zaterdag 21 januari 2017

Teabagholder


Hallo Allemaal,

Voor de echte theedrinkers onder ons heb ik iets leuks gemaakt, namelijk een teabagholder.
Aan de buitenkant lijkt het op een kaart, maar aan de en binnenkant kun je drie theezakjes stoppen.


De nieuwe Crafty Cocktail nummer 6004/0009 heeft als naam Blossom. 
Daarom heb ik daar een mooi bijpassend plaatje bij gezocht en de kleur van de bloemen het zelfde gehouden als van het plaatje.
Van de bloemen heb ik alleen het hart gestempeld. Hieronder kun je lezen hoe ik dat heb gedaan.



Ik heb gekozen om het mooie nieuwe designpapier te gebruiken Carpe Diem (6011/0518).


De prachtige mal om het plaatje heen komt uit set 6002/0699.
De twee witte randen zijn gemaakt met blauwe border 6002/0698 en op de bovenste rand zitten drie hoekjes uit set 6002/0699.



Verder zitten er op de voorkant nog een aantal Vintage Flourishes, de schanieren 6003/0069, swirltakje 6003/0061 en in het wit, takje 6003/0032.
De tekststempel is afkomstig uit set 6410/0311, Cherry Blossom Tree. 


En dan de binnenkant.


Daar heb ik ook weer het Carpe Diem designpapier 6011/0518 gebruikt.
Het vogelkooitje is Little Happiness stans 6003/3003.



 Rechtsonder op zit hoekje 6002/0564.


Dan nog even over de bloemen van de Crafty Cocktail 6004/0009 stempel aan de voorkant. 
Bij de bloemen die ik voor deze teabagholder heb gemaakt heb ik de randen niet mee gestempeld.
Ik heb dat als volgt gedaan. 


Stempel op een stukje papier de bloem.


Knip hier het hart van de bloem uit.


Leg dit vervolgens op je stempel en beïnkt alleen het midden gedeelte.


Stempel in het midden van de bloem en voilà.


En natuurlijk nog even opbollen aan de achterkant.

Liefs Judith

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi gemaakt. Leuk om zo te geven met de thee.
    Groetjes alice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gemaakt. Leuk om zo te geven met de thee.
    Groetjes alice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je kaart prachtig. Ook binnenin, er is zoveel om naar te kijken. Ook de bloemen vind ik heel mooi alleen snap ik nog niet precies wat je nu bedoelt ondanks je uitleg. Dat moet ik gewoon even zelf gaan proberen hihi.
    Fijn weekend en groetjes van Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart Judith! Superleuk idee voor de theezakjes ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig wat heb je zo een ontzettend leuk klein kadootje. Want een kado is het op deze manier wel geworden vind ik. De voorkant is geweldig mooi met dat plaatje van een bloesemtak en dan al die prachtige handgemaakte bloemen er omheen. Schitterend geheel.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Prachtige kaart. Ik heb even een vraagje, hoe creëer je de stikselranden?
      Ik vind dat zo gaaf. Hobby-groetjes Alice

      Verwijderen